"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija

Laba diena,
Nebežinau kaip gyventi tokį gyvenimą,kuriuo būtų galima nuoširdžiai mėgautis ir džiaugtis. Atrodo gyvenimas plaukia šalia, o aš tik žiūriu kartais įsiterpdama.
Yra darbas, yra šeima, yra draugų, yra nuosavas būstas. Atrodo ko daugiau norėti, viską, apie ką kiti gal svajoja, turiu, tačiau... viską viską darau tik per prievartą... esu nuolat pavargusi, blogai ir mažai miegu...gatvėje nenoriu susitikti pažįstamų,kad tik nereiktų kalbėtis. Nenoriu niekur važiuoti, eiti, dalyvauti. Niekada nuoširdžiai nesidžiaugiu, visada viską palydi "reikia parodyti,kad džiaugiuosi,kad esu laiminga" ir vainikuoja viską apsimestinė šypsena. Nenoriu nieko naujo mokytis, nenoriu gaminti, nenoriu gražiai atrodyti...jaudinuosi dėl smulkmenų ir visada įsivaizduoju blogiausią...norėčiau tik vieno: ištisai būti viena, neišlipant iš lovos.
 

paklausė Rgs 27 Depresija Be vardo

1 Atsakymas

Sveiki!

Ačiū už Jūsų laišką ir drąsą pasidalinti. Jūsų laiške gausu sudėtingų emocijų. Juntamas liūdesys, nerimas, baimė, prislėgtumas. Taip pat Jūsų įvardintas nuolatinis nuovargis, prastas miegas, žmonių vengimas, interesų sumažėjimas, užsisklendimas savyje yra susiję su ilgalaikiu neigiamų emocijų kaupimu ir negebėjimu jų išreikšti, išgyventi.

Žinoma, skatinčiau apsvarstyti ir kitas Jūsų išvardintų simptomų priežastis: galbūt tai dėl nuovargio, dėl per didelio darbo krūvio, per greito gyvenimo tempo ar poilsio stokos. Neaišku ir tai, kada prasidėjo visi Jūsų išvardinti simptomai. Būtų gerai, jog prisimintumėte pradžią ir galimas simptomų priežastis.

Rašote, jog turite viską, apie ką kiti tik gali pasvajoti, bet vis tiek nesijaučiate laiminga. Jūs stengiatės būti laiminga priverstinai šypsodamasi, norėdama parodyti, jog jaučiate džiaugsmą, nors iš tikrųjų taip nėra. Be to, minite, kad viską savo gyvenime darote per prievartą.

Naudoti prievartą prieš save, ar tai būtų jausmai, mintys ar elgesys, nėra gerai. Naudodami prievartą mes verčiame organizmą priešintis ir kovoti. Tai reikalauja nemažai energijos ir jėgų, o nuolatinė besitęsianti kova su savo jausmais ir mintimis gali visiškai išsekinti organizmą. Taigi bandymas keisti savo būseną per prievartą atneša daugiau žalos negu naudos, o neigiami jausmai, tokie kaip baimė, nerimas, liūdesys stiprėja.

Dažniausiai mūsų visuomenėje, o galbūt ir Jūsų šeimoje neigiamos emocijos nėra priimamos, joms gali būti priešinamasi, jos laikomos „blogomis“. Didžiausia bėda atsiranda, kai mes pradedame tikėti, kad neigiamos emocijos iš tiesų negali būti priimtos, jų reikia vengti, stengtis pabėgti nuo jų ir beveik visada atrodyti laimingu.

Tiesa ta, kad visos emocijos yra reikalingos ir naudingos. Taip pat ir neigiamos. Pavyzdžiui, liūdesys padeda susitaikyti su skaudžiais gyvenimo įvykiais, priimti nesėkmes. Nerimas – aktyvuoja organizmą veikti, išvengti nelaimės, nesėkmės. Tuo tarpu baimė – veikia kaip savisaugos instinktas ir padeda išvengti pavojų. Pyktis taip pat reikalingas, nes padeda apsiginti, sustiprina organizmą. Taigi iš pateiktų pavyzdžių tikriausiai supratote, jog neigiamos emocijos mums reikalingos. Ir pats blogiausias dalykas, kurį galime daryti su emocijomis – jas ignoruoti, nustumti ir neišreiškus kaupti.

Geriau paieškoti kitų būdų, padėsiančių išeiti iš slogių emocijų ir pakeisti būseną. Skatinčiau pirmiausia pabandyti pabūti su emocija jos nevertinant ir nebėgant nuo jos. Tiesiog ją stebėti ir tiek. Patikėkite, anksčiau ar vėliau emocija išblės, ją pakeis kita. Tuo tarpu pradėjus vertinti ir vengti emocijos, ji niekur nedings. Paprastai, jei  kokią nors emociją vertiname kaip „blogą“, siunčiame smegenims pavojaus žinutę, kad pajutus šią emociją kyla pavojus, jos reikia vengti. O kuo labiau vengiame, tuo emocija tampa stipresnė. Taigi vienintelis būdas pakeisti emociją, leisti jai būti.

Galbūt Jums padėtų emocijų palyginimas su svečiais, jog su visomis emocijomis reikia elgtis kaip su svečiais, mandagiai, maloniai ir švelniai pasitikti, su jomis pabūti ir tada taip pat maloniai išlydėti. Taip lengviau ir paprasčiau išjausti visas emocijas.

Galiausiai, reikia klausyti savo organizmo ir patenkinti savo poreikius. Jei norite, pabūkite viena, tik su savimi. Jei norite, gulėkite lovoje tiek, kiek reikės. Kai įsiklausome į organizmo poreikius ir juos patenkiname, jaučiame, kaip pradedame gyti ir tampame laimingesni. Ne mažiau svarbus aplinkinių, Jūsų šeimos narių supratingumas Jūsų atžvilgiu, leidimas Jums patenkinti savo poreikius.

Na o jei kyla sunkumų kiekviename iš aukščiau išvardintų žingsnių, drąsiai kreipkitės pas specialistą – psichologą, psichoterapeutą, kuris tikrai padės, palaikys ir pastiprins.

Sėkmės ir stiprybės Jums!

Martyna
atsakytas Spl 6 Martyna
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

443 klausimų
445 atsakymų
9 komentarų
108,419 vartotojų