"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija

Sveiki, turiu baime viskam, ankščiau nieko panašaus nebūdavo, dabar bijau visko, bijau konsultuoti vyrus, bijau vairuoti, jaučiu didelį nerima iš karto pradeda drebėti rankos kojos, vairuodama labai susikaustau. Norisi jau pradėti verkti pavargau nuo viskam baimės ir nerimo jausmos. Atsiradimo priežastis nežinau tikriausiai nuo to kad draugės vaikinas man kažkada palietį užpakalį ir pamačiau save veidrodyje visa išraudusia ir dabar atrodo bet kokioje situacijoje išraustu, nesijaučiu užtikrinta savimi, meilės sau nėra vien kritika ir galvojimas ar gerai darau, labai dideli kompleksai atsirado. Baimė vairuoti nežinau iš kur atsirado, taip nežinau kaip ir toliau gyventi, nes viskas jau varo iš proto.

paklausė Bir 13 Stresas Gabija
nepriskirti kategorijai Bir 13 qadmin

1 Atsakymas

Geriausias atsakymas

Labas, Gabija.

Džiaugiuosi, jog kreipeisi į mus ir ieškai pagalbos. Savo laiške rašai, jog neseniai pastebėjai atsiradusią baimę įvairiose gyvenimo srityse - jauti baimę konsultuoti vyrus, bijai vairuoti, jauti didelį nerimą, rankų ir kojų drebulį, susikaustymą. Kyla noras verkti, nes esi pavargusi nuo baimės ir nerimo jausmo. Tikslios priežasties, kodėl taip jautiesi, nežinai, bet įtari, jog tam įtakos galėjo turėti draugės vaikino poelgis, kai jis palietė tavo sėdmenis ir tuo metu išraudai bei pamatei save veidrodyje. Pastebi, jog panašius jausmus tenka išgyventi ir dabartinėse gyvenimo situacijose - išrausti, nesijauti užtikrinta savimi, nejauti meilės sau, galvoje tik kritikuojančios mintys ir atsiradę dideli kompleksai. Jauti nežinomybės jausmą, nežinojimą, kaip gyventi toliau.

Galiu tik įsivaizduoti, kaip turėtų būti sunku gyventi, kai tave stelbia įvairios įkyrios mintys, kurios yra susijusios su nepasitikėjimu savimi, baime ir nerimu. Svarbu suprasti, jog tu esi daugiau nei tavo mintys ir fiziologinės reakcijos. Taip pat svarbu nepamiršti, jog įvairios mūsų gyvenimo patirtys yra tiesiogiai susijusios su mūsų kūnu ir mintimis, todėl natūralu, jog po tam tikrų neigiamų įvykių, kyla baimė, pyktis, nerimas ir gėda. Įvykusių patirčių iš savo gyvenimo ištrinti galimybės nėra, bet turime visas galimybes įveikti traumos pėdsakus ir susigrąžinti ramybę į savo gyvenimą. Šiandien yra svarbu iš naujo mokytis ieškoti kelių prisiimant atsakomybę už savo jausmus. Knygos Kūnas mena viską autorius Bessel Van Der Kolk rašo apie 4 pagrindines užduotis, kurias reikia įveikti, norint susigrąžinti laisvę į savo gyvenimą:

1.     Rasti būdą, kaip tapti ramiam ir susikaupusiam;

2.     Išmokti išlaikyti ramybę reaguojant į vaizdus, mintis, garsus ar fizinius pojūčius, primenančius praeitį;

3.     Rasti būdą, kaip gyventi čia ir dabar, ir bendrauti su aplinkiniais;

4.     Neturėti paslapčių nuo savęs, įskaitant paslaptis apie būdus, kurių griebėtės tam, kad išgyventumėt.

Tavo kūnas jau dabar stengiasi susidoroti su praeities šešėliais, jis nori verkti, todėl svarbu jam leisti tai padaryti, šis procesas yra svarbus geresnei tavo savijautai. Kartais privalome sulūžti, kad galėtume savo gyvenimą kurti iš naujo, o leidimas sau išjausti susikaupusias emocijas gali būti puiki to pradžia.

Keliose savo istorijos vietose mini atsiradusią baimę vairuoti, gali pabandyti paanalizuoti, iš kur kyla ši baimė, galbūt esi patyrusi nederamą elgesį iš kito asmens, kai teko mokytis vairuoti automobilį? Galbūt buvo ištikusi panikos ataka, kai teko vairuoti? Pabandyk prisiminti, kada buvo pirmas kartas, kai prasidėjo nemalonūs pojūčiai vairuojant automobilį, tai galėtų padėti rasti nemalonių jausmų priežastis. Vieną iš priežasčių mini netinkamą savo draugės vaikino elgesį. Noriu patikinti, jog jis pasielgė netinkamai ir tu turėjai pilną teisę jaustis taip, kaip pasijautei tą akimirką ir tai neturėtų būti gėdinga, tavo kūnas ir organizmas tuo metu tave bandė apsaugoti ir reagavo taip, kaip mokėjo, todėl neturėtum dėl to jaustis nepatogiai. Šiandien yra svarbu priimti save tokią, kokia esi, su įvairiomis patirtimis ir jausmais, tai esi tu, svarbu visas šias Gabijos dalis sujungti į vieną visumą.

Mes, žmonės, visi turime dalių, kurios mūsų netenkina, kurios primena tamsius gyvenimo periodus, bet šios patirtys yra mūsų istorija, todėl svarbu pasistengti tam tikrų įvykių neišstumti, o bandyti juos reflektuoti ir integruoti į savo gyvenimą. Žinoma, tą geriausiai būtų daryti kartu su specialistu, todėl svarbu, kad kreiptumeisi į profesionalą, kuris galėtų padėti atrasti ramybę ir išmokytų priimti praeities patirtis. Pagalbos būdų yra įvairių, turi galimybę rinktis, kas tau labiau tinka ir patinka. Gali išbandyti grupinę arba individualią terapiją. Skirtumai tokie, jog savo patirtimis grupėje dalintumeisi tarp kitų asmenų, kartais toks terapijos būdas leidžia pamatyti, jog nesame vieni, kurie patyrė panašius išgyvenimus - panašią istoriją su savimi nešiojasi dažnas asmuo, tik apie tai mes nežinome, bet žmonės tarp kurių mes būname parduotuvėje, kino teatre, troleibuse, išgyvena panašias traumines patirtis, to pamatymas grupinėje terapijoje gali suteikti gydomąjį efektą. Bet galbūt savo istorija nori pasidalinti asmeniškai, tik vienam žmogui, tokiu atveju, būtų prasminga rinktis individualią terapiją. Savo laiške mini, jog jauti nerimą, įvairias neigiamas mintis, baimę vairuoti, konsultuoti vyrus, atrodo, jog galvoje būtų sukurtos neigiamos schemos, kurios neleidžia atsipalaiduoti ir ramiai gyventi, tad gali pasidomėti kognityvine terapija. Ši terapijos kryptis orientuojasi į neigiamų minčių ir elgesio analizę ir korekciją, galbūt ši kryptis būtų tinkama tavo situacijoje. Jei kartais neturėtum galimybės pagalbos ieškoti privačiai, yra galimybė kreiptis į psichikos sveikatos centrą (PSC), kur yra teikiama įvairi psichologinė pagalba, reikėtų tiesiogiai pasidomėti savo miesto PSC arba pasikalbėti su šeimos gydytoju, kuris galėtų nukreipti tinkama linkme. Taip pat gali paskaityti apie įvairias, moterims skirtas, palaikymo grupes. Įkeliu vieną iš variantų: https://moterulinija.lt/grupes-moterims/. Taip pat rekomenduoju perskaityti aukščiau paminėta knygą Kūnas mena viską", šioje knygoje turėtum rasti naudingų atsakymų.

Jei norėsi pasikalbėti, rekomenduoju kreiptis į Pagalbos moterims liniją, kurioje visada būsi išklausyta, kreiptis gali visą parą numeriu - 8 800 66366.

Gabija, esi stipresnė nei manai, tikiu tavo laisve, linkiu sėkmės.

atsakytas Bir 19 Lukas
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

507 klausimų
509 atsakymų
9 komentarų
145,400 vartotojų