"Tu - ne vienas!" Pagalbos Linija
Kaip atsikratyti tų jausmų ar minčių ar prisiminimų kūria sukelia skausmo bei nezines?  Kaip elgtis kai jautiesi lyg tu nori pasiduoti ant gyvenimo bet tu negali nustoti nes bijai ką kiti pagalvos? Kaip nustoti save nuo susižalojimo kai esi supykę ant kažko ar paties savęs..?
paklausė Rgs 21 Stresas Greta

1 Atsakymas

Laba diena, Greta.

Ačiū, kad kreipėtės į mus.

Savo laiške rašote, jog ieškote atsakymų, kaip galėtumėte atsikratyti traumų, kurias sukėlė mylimi žmonės. Klausiate, ar jie apskirtai galėjo būti Jūsų draugais. Minite, jog norite paleisti prisiminimus, kurie sukėlė skausmą bei nežinią. Norite suprasti, kaip turėtumėte elgtis, kai jaučiate pasidavimo ir baimės, ką kiti apie Jus pagalvos, jausmą. Ieškote atsakymų, kaip galėtumėte nustoti save žaloti, kai esate supykusi ant kitų žmonių ir savęs.

Skaitau Jūsų laišką ir jaučiu, jog turėtų būti nelengva vienu metu patirti tokį kiekį įvairių emocijų, bet taip jaustis yra normalu. Jums artimi žmonės Jus įskaudino, tad natūralu, jog jaučiate nusivylimą ir nežinios jausmą.

Galiu stengtis suprasti Jūsų norą atsikratyti tam tikrų neigiamų minčių ir skaudžių prisiminimų. Bet stengiantis tai padaryti, atsiranda galimybė šiuos, išstumtus jausmus, patirti dar stipriau. Šios patirtys gali pasireikšti ne tik minčių ir prisiminimų pavidalu, bet ir psichosomatiniais skausmais, blogais sapnais, nerimo ir depresijos simptomais. Šiandien svarbu visas neigiamas patirtis integruoti į savo dabartinį gyvenimą, pasistengti suprasti, jog tiek neigiamos patirtys, tiek teigiamos patirtys, yra Jūsų gyvenimo dalys, svarbu šių dalių neignoruoti, bet jas priimti kaip įprastą gyvenimo patirtį. Svarbu atminti, jog gyvenimas susideda ne tik iš džiaugsmą ir laimę teikiančių akimirkų, bet ir iš tokių, kurios sukelia skausmą ir neigiamus jausmus. Tik patyrus įvairiapuses emocijas, mes galime įvertinti teigiamas gyvenimo patirtis. Norint džiaugtis vaivorykšte, privalome patirti lietaus išbandymus, kurie ne visada kelia šypseną ir džiugią emociją. Svarbu nepamiršti, jog ir po didžiausių audrų, danguje visada pasirodo saulė, taip ir Jūsų gyvenime, prasidės etapas, kai jausite džiaugsmą ir ramybę.

Šiandien Rašote, jog jaučiate pasidavimo jausmą, pyktį - būtent tokias emocijas ir turite jausti, kai artimi žmonės įskaudina. Privalote sau leisti patirti tiek neigiamus, tiek teigiamus jausmus. Greta, Jūs turite teisę jausti pasidavimo jausmą, pyktį, dėl to Jūs netampate blogesniu žmogumi. Priešingai, jei stengsitės nejausti pykčio, apsimesti, jog šie jausmai ne apie Jus, jog tai ne Jūsų patirtys, Jūs dar stipriau tai jausite ir išgyvensite. Prisiminkite, kas atsitinka su konservais, kai juos paliekame per ilgai sandėlyje, jie ima ir susprogsta, lygiai tas pats gali įvykti ir su jausmų „konservavimu“ - į pasąmonę išstumtos emocijos gali pasireikšti neigiamais simptomais. Tad leiskite sau išjausti viską - Jūs turite šią teisę ir dėl to neturite jausti kaltės.

Klausiate, kaip nustoti žaloti save dėl patiriamo pykčio po savo ir kitų žmonių neigiamų veiksmų. Asmenys, kurie renkasi savižalą, gali jausti atsiribojimo nuo tikrovės, tad savižala ir sukeliamas fizinis skausmas, gali būti lyg patvirtinimas apie vis dar esantį kontaktą su realybe. Dažnu atveju patiriamas emocinis skausmas būna toks didelis, jog fizinį skausmą iškęsti tampa lengviau. Šiandien svarbu suprasti, jog tik Jūs vienintelė esate atsakinga už savo gyvenimą. Žmonės, kurie Jus įskaudino, padarė Jums paslaugą, parodė, jog jais negalite pasitikėti, todėl svarbu, jei yra galimybė, su šiais žmonėmis nutraukti santykius ir rūpintis savo asmenine gerove. Įkeliu  nuorodą, kurioje galima rasti įvairių būdų, kuriuos specialistai rekomenduoja pakeičiant savižalą į kitus racionalius būdus įveikiant susikaupusias emocijas - https://www.moletupspc.lt/uploads/Savizala.pdf.    

Kad galėtumėte priimti visas savo dalis, kurios susideda iš įvairių gyvenimo patirčių, taip pat stengtis pamatyti realybę, jog Jūs esate saugi ir turite visas galimybes kurti naują, šviesų, gyvenimo etapą, Jums gali reikėti žmogaus, kuris galėtų būti šalia Jūsų šioje kelionėje. Specialistų paiešką galite pradėti nuo pokalbio su savo šeimos gydytoja (-u). Kiekvienas Lietuvos gyventojas per metus turi 5-10 nemokamų apsilankymų pas psichologą, kartais apsilankymų skaičius nebūna ribojamas. Taip pat galite kreiptis tiesiogiai į savo miesto psichikos sveikatos centrą. Jei turite galimybę lankytis privačiai, galite pasidomėti Jums tinkama psichoterapijos kryptimi, tai gali būti geštalto psichoterapija, egzistencinė, kognityvinė elgesio ar psichodinaminė psichoterapijos kryptys. Svarbu atrasti Jums tinkamą pagalbos būdą, kuris padėtų į gyvenimą pažvelgti iš naujo, galbūt tam tinkama būtų grupinė ar dailės terapija, o galbūt tiesiog pokalbis su nepažįstamuoju parke ant suoliuko - spręsti Jums :)

Jei jausite, jog norite būti išklausyta ar pajusite norą save žaloti, prisiminkite, jog visada galite kreiptis žemiau nurodytais kontaktais:

Pagalbos moterims linija - 8 800 66366 - I-VII visą parą

Vilties linija - 116 123 - I-VII visą parą

Jaunimo linija - 8 800 28888 - I-VII visą parą

„Mūsų skriaudos ir baimės buvo įgytos bendraujant su kitais, tačiau priimti save ir kitus, gyti ir mokytis besąlygiškai mylėti taip pat įmanoma tik per ryšį“

Beata Tiškevič

Tikiu Jumis, linkiu sėkmės.

Lukas.

atsakytas Rgs 25 Lukas
redaguotas Rgs 26 Lukas
×

Sek Tu-ne vienas! Facebook'e!

Palaikyk projektą!

507 klausimų
509 atsakymų
9 komentarų
145,400 vartotojų