Kas tave valdo: vidinis draugas ar kritikas?

Kai Jūs padarote klaidą, kokiais žodžiais su savimi tą akimirką kalbate? Jeigu vėluojate į susitikimą? Arba vis nepabaigiate pradėto projekto? Ar Jūs kritiškas, griežtas ir baudžiantis ar priešingai, rodote sau atjautą, supratimą ir palaikymą? Kiekvienas iš mūsų nesunkiai atpažįstame aprašytas situacijas. Nedrąsiai puoselėjame savo svajones, tikslus, įsivaizduojame, kaip nuostabu būtų užsiimti ta mėgstama veikla, dirbti darbą, kuriam esame įkvėpti, užsiimti tuo hobiu, kuris mus traukia, daugiau bendrauti su žmonėmis į, kuriuos norime lygiuotis, mokytis naujų dalykų ir panašiai. Tačiau dažnas iš mūsų susiduriame su tuo kritiku savo galvoje, kuris bando mus visaip pamokyti, patarinėja ir labai įtikinama, “visažinio” balsu postringauja, kaip mums reikia ar nereikia gyventi.

Skaityti daugiau ...

Kaip išvengti sunkumų ir būti laimingu žmogumi VISADA?

Užgriuvus nesėkmėms, darbų lavinai, stresui ar padaugėjus atsakomybėms dažnai pradedame negatyviai galvoti apie ateitį ir nebesidžiaugti dabartimi. Pradeda laimės nebeteikti tai, ką jau turime, mažus dienos pasisekimus užgožia nesėkmės, vis labiau pradeda atrodyti, kad tikslas, kurį norime pasiekti (pvz.: gerai pabaigti universitetą, įstoti į norimą profesiją, gauti paaukštinimą darbe, susirasti darbą, nusipirkti norimą automobilį, sutikti savo antrąją pusę ar pan.), padarys mus laimingais, tačiau kol kas tikslas yra kažkur toli ateityje ir dabar patiriamos nesėkmės atrodo vis labiau jį atitolina bei temdo laimės jausmą. Tuomet kaip nebesikankinti dėl nesėkmių ir būti laimingam? Kas gali suteikti laimės jei nesėkmės atrodo vis tiek bus ir užklups? Kaip padaryti, kad sunkumai nebeužgriūtų ir galėčiau netrukdomai būti laimingu žmogumi?

Skaityti daugiau ...

Kaip save motyvuoti: išorinė ir vidinė motyvacija

Atrodo, užsibrėžėte kilnų ir sau reikalingą tikslą, ir jau kitą dieną puolėte jį įgyvendinti. Vis dėlto po kelių dienų, o gal savaičių pastebite, jog kas kartą atlikti žingsnį norimo tikslo link (pvz., išmokti naujų užsienio kalbos žodžių ar nueiti į sporto klubą) darosi vis sunkiau. Tuo tarpu jūsų kolega kantriai diena iš dienos stumiasi savojo tikslo link. Negana to, jis nepraleidžia progos pasidalinti savo „įkvepiančia“ patirtimi, kurią jam sukelia įveikti žingsneliai... Jaučiatės dėl to blogai? Neskubėkite savęs teisti. Gali būti, kad jūsų užsidegimo stoką lemia ne charakterio savybės ar tinginystė, o paprasčiausiai... netinkama motyvacija. Tad šį kartą temoje „Kaip motyvuoti save“ kalbame apie dvi skirtingas motyvacijos rūšis.

Skaityti daugiau ...

Būti puikiais vaikų auklėjime galite išmokti – net jei patys vaikų neturite

Jeigu reikėtų įvardinti paprastai, nemažai tėvų į klausimą, ką reiškia juo būti, atsako taip: „Tai pats sunkiausias ir labiausiai atlyginantis darbas, kokį tik galima įsivaizduoti.“ Sunkumai, regis, yra begaliniai – bet tokie patys yra ir džiaugsmai. Psichologų pora R. Sword ir P. Zimbardo prisimena, kaip vienas vyras pasakojo jiems neįsivaizdavęs, kokia gili gali būti meilė, kurią jis jautė savo žmonai. Tačiau paėmęs savo kūdikį ant rankų jis suprato, kad savo vaiką myli dar labiau. Kita mama taip stipriai pamilo savo pirmąjį vaiką, kad suabejojo, ar galės taip pat mylėti ir antrąjį. Tačiau pasirodė, jog meilės užtenka visiems.

Skaityti daugiau ...

Stresas: poveikis organizmui ir kaip atsikratyti

Šiuolaikiniame greitai kintančiame pasaulyje visi stengiasi būti kuo geresni, atitikti savo ar kitų keliamus reikalavimus, stengiasi dirbti kuo kokybiškiau, kuo geriau gyventi, patikti kitiems ir t.t. Tačiau sunkumai visuomet ateina neišvengiamai, nes tai natūralus žmogaus gyvenimo ir vystymosi procesas. Tad stresas yra dažnas žmogaus palydovas. Jį daugiau ar mažiau jaučiame beveik visada. Ateina laikas, kai streso ir sunkumų būna per per daug, tuomet išgyvenamos krizės, vieni kreipiasi pagalbos į draugus, specialistus, kiti bando jas spręsti savaip - teigiamais būdais, pvz.: meditacija, relaksacijos, hobis, sportas arba neigiamais – piktnaudžiavimas alkoholiu, nikotinu, ketinimais pasitraukti iš šio pasaulio ir pan.

Skaityti daugiau ...